Timeplan

Her finner du oversikt over våre drop-in timer. Beskrivelse av timene finner du under. Timene utgår på helligdager og offentlige høytidsdager. Endringer i timeplanen kan forekomme så det kan være lurt å sjekke oppdateringer her på nettsiden eller facebooksiden regelmessig.

Vi har ingen påmelding til timene på timeplanen, men husk å møte opp 5 – 15 min før timen starter. 

Timeplan for 1. semester 2020 

Beskrivelse av timer:

HUSK: Gi beskjed til instruktøren i forkant av timen dersom du har en skade som bør tas hensyn, om du er helt ny til yoga, er gravid eller lignende. Lytt til kroppen din og ta hensyn. No pain, only strain.

Morgenyoga

Disse timene tilpasser vi til deg som kommer. Timene har ofte fokus på nakke, skuldre, rygg og hofter. Vi bruker pusten til å få kontakt med kroppen og øyeblikket, slik at du kan møte dagen med ro og glede i kropp og sinn. For alle nivå. Varighet: 60 min

Yoga for styrke & bevegelighet

En time med varierte øvelser der vi jobber med styrke og bevegelighet for hele kroppen. Vi starter med å varme opp ledd og muskler før intensiteten i øvelsene øker. Passer for deg som har gjort litt yoga allerede. Varighet 60 min mandager & 75 min onsdager

Helgeyoga

I denne timen gjør vi ulike stillinger for styrke, bevegelighet og balanse. Vi bruker tid til å kjenne kroppen og pusten i hver stilling. Timen avsluttes med noen dype strekk. En perfekt start på helgen! Passer for alle nivå. Varighet: 75 min

Familieyoga

Dette er en yogatime for hele familien, men på barnas premisser. Gjennom musikk, dans, historier og sanger leker vi og lærer om yoga. Timene avsluttes med meditasjon og avspenning. Passer best for foreldre/voksne sammen med barn i alderen 3-11 år.

Yoga kan fremme barnets balanse, styrke og motorikk og øver opp evnen til å konsentrere seg og slappe av. Familieyoga er en fin måte å styrke forholdet mellem barn og voksen, både i stillhet og i lek. Varighet: 45 min

Yin yoga

Yin yoga er en rolig terapeutisk yogaform som gir dyp avspenning. De fleste av øvelsene er i liggende og sittende stilling. Vi holder stillingene i 1-5 minutter for å åpne og tøye bindevev og den dype muskulaturen. Dette gir kroppen kroppen roen den trenger for fornyelse og hvile. Kan være fint å ha på varmt tøy for å holde varmen. For alle nivå – jo stivere jo bedre. Varighet: 60 min torsdager & 75 min søndager

Vil du motta nyhetsbrev frå JærYoga?

Motta gratis yogavideo, og få e-post med inspirasjon og nytt fra JærYoga en gang hver måned.

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.